Het Notarieel

"Door de implementatie zijn cruciale onderdelen altijd goed geregeld."

Over Het Notarieel

Het Notarieel is hét notariskantoor van de regio ZwolleDeventerRijssen-HoltenKampen en Meppel. Met circa 120 ambitieuze professionals gaan zij verder dan gebruikelijk, met zowel zakelijke als particuliere notarisdiensten.

notaris-11

De uitdaging

Het Notarieel ging in 2006 vanuit Zwolle met 30 medewerkers van start. Inmiddels kent Het Notarieel zes vestigingen, waarbij alle backoffice activiteiten rondom administratie, HR, telefonie en IT ondersteuning centraal vanuit Zwolle worden uitgevoerd. Frank Dekker, controller Het Notariaat: ‘Dit maakt ons sterker en meer flexibel.’

Zwolle is het kloppende hart van de organisatie. Het Notarieel heeft de backoffice activiteiten gebundeld in een zelfstandig opererende vennootschap, genaamd Het Notarieel Support. Deze verzorgt de complete backoffice activiteiten voor alle vestigingen, waaronder de dagelijkse boekhouding, HRM, telefonie etc. Bovendien ontzorgt deze B.V. ook andere notariskantoren die niet onder de vlag van Het Notarieel vallen. Vanwege de groei en de unieke werkwijze - waarbij de backoffice centraal staat - zocht Het Notarieel naar een passende applicatie. De keuze viel op Notarisdossier in combinatie met Twinfield, met als uitdaging: een vlekkeloze migratie van de financiële data vanuit AFAS Profit naar Twinfield.

De oplossing

Gerard den Teuling, Rsult: ‘In samenwerking met Frank hebben we gewerkt aan een probleemloze conversie van de data. Trainingen en specifiek voor dit kantoor ingerichte rapportages hebben geleid tot een maximale gebruikersacceptatie.’
Frank: ‘Het onderscheidend vermogen van Rsult zit hem naast de kennis rondom migraties, in de know how en drive om Twinfield in te richten naar onze smaak. We beschikken nu over rapportages die voor het notariaat van levensbelang zijn om je organisatie continu te monitoren. Samen kijken we voortdurend hoe het beter kan.’

Frank Dekker 2018
Het Notarieel Support (DG)

Het resultaat

Frank: ‘Door deze implementatie zijn cruciale onderdelen zoals derdengelden altijd goed geregeld. Bovendien zijn we nu in staat de focus te leggen op een nieuwe dienst: het aanbieden van onze backoffice aan notariskantoren die geen onderdeel zijn van Het Notarieel.’

Door middel van een menukaart zijn deze backoffice diensten eenvoudig af te nemen, altijd conform AVG-richtlijnen. Daarnaast vinden betalingen nu geheel geautomatiseerd via Notarisdossier plaats. Het debiteurenbeheer wordt gedaan via Payt, en dit levert veel tijdwinst op. Frank: ‘Rsult blijft absoluut in beeld als vaste samenwerkingspartner, voor uitvoerende zaken en om periodiek mee te denken over strategische ontwikkelingen, zoals Blockchain.’

Kom je ook 4 februari?

Dan vertellen wij je, samen met Frank Dekker, hoe geautomatiseerde, moderne systemen jouw notariskantoor vooruit kunnen helpen.