Damsté advocaten - notarissen

"Minder vanuit het dossier, en meer vanuit de relatie werken."

Over Damsté

Damsté advocaten - notarissen werkt, vanuit Enschede en Amsterdam, al ruim 100 jaar aan complexe juridische vraagstukken voor bedrijfsleven, overheden en particulieren. ‘Oprecht het best’ is wat ze met meer dan 100 specialisten dagelijks waarmaken.

Juridische diensten verlenen conform de maatstaven van hedendaagse cliënten; dit werd enkele jaren terug de ambitieuze missie van Damsté. Erik Belt, hoofd administratie bij Damsté: ‘Hierbij stond de cliënt centraal. Rondom de cliënt en zijn behoefte diende de gehele dienstverlening én de ondersteunend IT-omgeving opnieuw opgebouwd te worden. We wilden niet zozeer vanuit het dossier, maar meer vanuit de relatie gaan werken.’

zuil voorkant pand 2

De uitdaging

Zowel de werkprocessen, softwaresystemen als de IT-infrastructuur werden kritisch bekeken. Er werd een opvallende keuze gemaakt: een professionele CRM-applicatie moest centraal staan. Deze applicatie diende naadloos geïntegreerd te worden met andere toepassingen. Erik: ‘We stonden hier voor een moeilijke keuze; zoeken naar een alles-in-één oplossing of gaan voor een best of breed oplossing.’

De oplossing

Damsté koos voor het laatste, waarbij losse applicaties werden geïntegreerd tot één geheel. Erik: ‘Een alles-in-één oplossing voor zowel je cliënt-, dossier- als financiële administratie en de managementinformatie is een utopie.’ Voor de financiële administratie viel de keuze op Twinfield in combinatie met Legalsense. ‘Er moesten enkele nieuwe koppelingen gemaakt worden, maar die tussen Twinfield en Legalsense bestond gelukkig al.’

 

Gerard den Teuling, Rsult: ‘We hebben samen de werkprocessen onder de loep genomen met daarbij voortdurend in het achterhoofd de eis dat de cliënt centraal moest staan. Daarna hebben we Twinfield en Basecone geïmplementeerd, zorggedragen voor onderlinge koppelingen en hebben we de gebruikers getraind.’

BW-Damstee Almelo Hengelo-
BW-Damstee Almelo Hengelo-5469 (002)

Het resultaat

Erik: ‘In ContactManager, onze nieuwe CRM-applicatie, begint alles. Vanuit daar sijpelt informatie door naar andere applicaties, eindigend bij Legalsense en Twinfield voor de facturatie. Het is fijn om met Rsult, en in dit geval met Gerard in het bijzonder, te werken. Hij heeft een achtergrond in de accountancy en dat merk je. Bovendien draait hij niet om de hete brij heen en komt hij in duidelijke taal met oplossingen voor al onze uitdagingen. Een voorbeeld van een mooie vooruitgang die we samen hebben geboekt is dat het declaratieproces opnieuw is vormgegeven. Hierdoor factureren onze advocaten nu zelf.’

Erik vervolgt: ‘Het is een traject geweest dat veel veranderingen teweegbracht, maar we zijn blij met het resultaat. Zowel de informatiestromen als de werkprocessen zijn aanzienlijk verbeterd en dat merkt de cliënt. De klantenbinding wordt versterkt en dit hebben we kunnen realiseren door de inzet van vakkundige partners zoals Rsult.’

Komt jouw case ook hier te staan?

We komen graag met u in contact. Ga hieronder direct naar ons contactformulier!